Основи аналізу даних

(ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНІ ДИСЦИПЛІНИ)

Загальна кількість кредитів – 5.

Форми навчального процесу – лекції, лабораторні заняття.

Форма підсумкового контролю – екзамен.

Загальний опис навчальної дисципліни

Аналітика даних - це наука, що вивчає важливу інформацію та масиви великої кількості даних. Вона поєднує в собі статистичні методи аналізу даних із застосуванням ряду ІТ-технологій. Дисципліна пропонує широкий підхід до аналізу даних та методів пошуку даних та їх застосування на практиці. Вона об'єднує найсучасніші дослідження та практику в суміжних сферах та надає студентам необхідні знання та вміння ініціювати та вести аналіз даних, що може перетворити дані компанії в комерційно цінну інформацію.

Предмет дисципліни – фундаментальні статистичні методи дослідження даних

Мета дисципліни - є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, методів статистичного аналізу та прогнозування соціально-економічних явищ та процесів

Завдання дисципліни:

  • Визначення принципів проведення спостереження;
  • Опанування навичок обробки даних;
  • Вивчення методів побудови індексів та їх дослідження;
  • Формування вибірки та її аналіз з позиції репрезентативності;
  • Побудова індикаторів дослідження даних та їх аналіз
Вміння, що набувають студенти протягом вивчення навчальної дисципліни

Після успішного вивчення навчальної дисципліни студент має вміти:

  • Здійснювати процес виявлення даних та знань;
  • Описувати та використовувати методи, пов'язані з виявленням даних, їх обсягом та обмеженнями;
  • Застосовувати практичні знання з питань виявлення даних, виявлення образів та проведення аналізу;
  • Застосовувати практичні знання в області візуалізації та мультимедіа для обробки даних;
  • Організовувати та впроваджуйте проект з розробки даних у діловому середовищі;
  • Давати інтерпретацію отриманим результатам.
Компетентності, отримані студентом після вивчення дисципліни
  • здатність до визначення, інтерпретації та аналізу потреб зацікавлених сторін;
  • здатність до застосування системного мислення для розуміння складної системної поведінки, включаючи взаємодію між складовими та іншими системами (соціальними, культурними, законодавчими, екологічними, бізнесовими тощо);
  • здатність до визначення та застосування відповідних методологій вирішення проблем;
  • здатність до формування інноваційних рішення, концепції.
Зміст навчальної дисципліни

Тема 1. Природа спостереження за соціо-економічними об’єктами
Тема 2. Групування даних та дослідження груп
Тема 3. Світові індекси та їх дослідження
Тема 4. Індикатори дослідження даних.
Тема 5. Вибірка: її побудова та перевірка її репрезентативності

Список літератури
  1.  Ефимова М.Р., Петрова Е.В., Румянцева В.Н. Общая теория статистики: Учебник. – 2-е изд., испр. И доп. – М.: ИНФРА-М, 2007. – 417 с.
  2. Лугін О.Є. Статистика. Підручник. 2-е видання, перероблене та доповнене. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 608 с.
  3. Сизова Т.М. Статистика. Учебное пособие. – Изд-во «ИТМО», Санкт-Петербург, 2005. – 190 с.
  4. Статистика: Підручник / С. С. Герасименко, А. В. Головач, А. М. Єріна та ін.; За наук. ред. д-ра екон. наук С. С. Герасименка. — 2-ге вид., перероб. і доп. — К.: КНЕУ, 2000. — 467 с.
  5. Статистика. Навчальний посібник / Під ред. д.е.н., професора Раєвнєвої О.В. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2010. – 520 с.
  6. Статистическое моделирование и прогнозирование / Учеб. пособие / Под. ред. А.Г. Гранберга. – М.: Финансы и статистика, 2000, – 384 с.
  7. Marcelo Fernandes. Statistics for Business and Economic. 2009. - P.150 - http://russell-davidson.arts.mcgill.ca/e257/Marcelo_Fernandes.pdf