SEO-оптимізація

(ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНІ ДИСЦИПЛІНИ)

Загальна кількість кредитів – 5.

Форми навчального процесу – лекції, лабораторні заняття.

Форма підсумкового контролю – залік.

Загальний опис навчальної дисципліни

Сьогодні, коли малий і середній бізнес намагається використовувати Інтернет із користю для себе, керівникам підприємств, маркетологам і веб-розробникам корпоративних сайтів необхідно вивчати безліч питань, яким немає аналогів у звичайному, немережевому житті. Потрібно володіти основними методами пошукової оптимізації і контекстної реклами. Потрібно вміти оцінювати власний сайт і порівнювати його з сайтами конкурентів. Щоб знизити ризик помилок, обов'язково потрібно мати уявлення про те, які прийоми оптимізації сайту категорично заборонені пошуковими системами. Також для вимірювання ступеня успішності веб-проекту необхідно вміти аналізувати й оцінювати статистичні дані, отримані за допомогою систем збору аналітики.

Необхідність вивчання основ пошукової оптимізації та веб-аналітики визначається появою нових потужних підходів до ранжування сайтів пошуковими системами згідно з запитами користувачів. Знання механізму відбору пошуковими системами релевантних веб-сторінок заданим користувачем запитам дозволить ефективно вести бізнес в Інтернеті.

Метою навчальної дисципліни є засвоєння необхідних знань з основ пошукової оптимізації веб-сайтів.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

  • отримання теоретичних знань з основ побудови семантичного ядра сайту, внутрішньої (контентної) оптимізації, зовнішньої оптимізації та технічної оптимізації, створення внутрішньої структури посилань, обліку поведінкових факторів користувача та проведення веб-аналітики;
  • отримання практичних навичок з розміщення веб-сайту на хостингу, проведення всіх видів пошукової оптимізації та облік веб-аналітики.

Об'єктом є процес оптимізації веб-сайту для отримання перших позицій на сторінках видачі пошукових систем згідно з запитами користувача.

Предметом вивчення дисципліни є технології, принципи та методи пошукової оптимізації.

Дисципліна складається із 2-х змістовних модулей:

  • внутрішня оптимізація веб-сайтів;
  • зовнішня оптимізація веб-сайтів.
Вміння, що набувають студенти протягом вивчення навчальної дисципліни

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

  • основні принципи роботи пошукових систем;
  • механізми додавання веб-сайту до бази даних (індексу) пошукових систем;
  • етодику створення семантичного ядра веб-сайту;
  • основні принципи внутрішньої оптимізації контенту;
  • основні принципи побудови внутрішньої структури посилань;
  • основні принципи зовнішньої оптимізації веб-сайту;
  • основні принципи технічної оптимізації веб-сайту;
  • основні поведінкові фактори ранжування;
  • основи веб-аналітики;

вміти:

  • створити сайт;
  • скласти семантичне ядро веб-сайту;
  • реалізувати внутрішню, зовнішню та технічну оптимізацію веб-сайту;
  • побудувати внутрішню і зовнішню структуру посилань;
  • використовувати веб-аналітику.
Компетентності, отримані студентом після вивчення дисципліни

У процесі викладання дисципліни основна увага при­діляється оволодінню студентами професійними компетентностями, що наведені в таблиці.

Професійні компетентності, які отримують студенти після вивчення навчальної дисципліни

Знання Уміння Комунікація Автономність і відповідальність

Концептуальні знання в галузі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень.

Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у галузі навчання та професійної діяльності.

Вирішення складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, яке передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів.

Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.

Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.

Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.

Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.

Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.

Зміст навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. Внутрішня оптимізація веб-сайтів
Тема 1. Введення в пошукову оптимізацію
Тема 2. Семантичне ядро
Тема 3. Внутрішня оптимізація контенту
Тема 4. Внутрішня структура посилань

Змістовий модуль 2. Зовнішня оптимізація веб-сайтів
Тема 5. Зовнішня оптимізація
Тема 6. Технічна оптимізація
Тема 7. Поведінкові фактори ранжування
Тема 8. Основи веб-аналітики

Список літератури
  1. Евдокимов Н.В. Основы контентной оптимизации. Эффективная Интернет-коммерция и продвижение сайтов в Интернет. – М.: ООО ""И.Д. Вильямс"", 2007. – 160 с.: ил .
  2. Клифтон Брайан. Google Analytics: профессиональный анализ посещаемости веб-сайтов.: Пер. сангл. –М .: ООО ""И.Д.Вильямс"", 2009. – 400с.: ил. – Парал. тит. англ.
  3. Дмитрий Мелихов, Игорь Сарматов Веб-аналитика: шаг к совершенству. – Киев 2010. – 112 с.
  4. Дмитрий Мелихов, Игорь Сарматов Анализ сайта: Справочник веб - аналитика. – Киев 2011. – 68 с.
  5. Джерри Ледфорд, Мэри Тайлер Google Analytics 2.0 Анализ веб-сайтов. – Google. – 281 с.