(ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНІ ДИСЦИПЛІНИ)
Загальна кількість кредитів – 5.
Форми навчального процесу – лекції, лабораторні заняття.
Форма підсумкового контролю – залік.
Сьогодні, коли малий і середній бізнес намагається використовувати Інтернет із користю для себе, керівникам підприємств, маркетологам і веб-розробникам корпоративних сайтів необхідно вивчати безліч питань, яким немає аналогів у звичайному, немережевому житті. Потрібно володіти основними методами пошукової оптимізації і контекстної реклами. Потрібно вміти оцінювати власний сайт і порівнювати його з сайтами конкурентів. Щоб знизити ризик помилок, обов'язково потрібно мати уявлення про те, які прийоми оптимізації сайту категорично заборонені пошуковими системами. Також для вимірювання ступеня успішності веб-проекту необхідно вміти аналізувати й оцінювати статистичні дані, отримані за допомогою систем збору аналітики.
Необхідність вивчання основ пошукової оптимізації та веб-аналітики визначається появою нових потужних підходів до ранжування сайтів пошуковими системами згідно з запитами користувачів. Знання механізму відбору пошуковими системами релевантних веб-сторінок заданим користувачем запитам дозволить ефективно вести бізнес в Інтернеті.
Метою навчальної дисципліни є засвоєння необхідних знань з основ пошукової оптимізації веб-сайтів.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
- отримання теоретичних знань з основ побудови семантичного ядра сайту, внутрішньої (контентної) оптимізації, зовнішньої оптимізації та технічної оптимізації, створення внутрішньої структури посилань, обліку поведінкових факторів користувача та проведення веб-аналітики;
- отримання практичних навичок з розміщення веб-сайту на хостингу, проведення всіх видів пошукової оптимізації та облік веб-аналітики.
Об'єктом є процес оптимізації веб-сайту для отримання перших позицій на сторінках видачі пошукових систем згідно з запитами користувача.
Предметом вивчення дисципліни є технології, принципи та методи пошукової оптимізації.
Дисципліна складається із 2-х змістовних модулей:
- внутрішня оптимізація веб-сайтів;
- зовнішня оптимізація веб-сайтів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- основні принципи роботи пошукових систем;
- механізми додавання веб-сайту до бази даних (індексу) пошукових систем;
- етодику створення семантичного ядра веб-сайту;
- основні принципи внутрішньої оптимізації контенту;
- основні принципи побудови внутрішньої структури посилань;
- основні принципи зовнішньої оптимізації веб-сайту;
- основні принципи технічної оптимізації веб-сайту;
- основні поведінкові фактори ранжування;
- основи веб-аналітики;
вміти:
- створити сайт;
- скласти семантичне ядро веб-сайту;
- реалізувати внутрішню, зовнішню та технічну оптимізацію веб-сайту;
- побудувати внутрішню і зовнішню структуру посилань;
- використовувати веб-аналітику.
У процесі викладання дисципліни основна увага приділяється оволодінню студентами професійними компетентностями, що наведені в таблиці.
Професійні компетентності, які отримують студенти після вивчення навчальної дисципліни
Знання | Уміння | Комунікація | Автономність і відповідальність |
Концептуальні знання в галузі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у галузі навчання та професійної діяльності. |
Вирішення складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, яке передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. |
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. |
Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. |
Змістовий модуль 1. Внутрішня оптимізація веб-сайтів
Тема 1. Введення в пошукову оптимізацію
Тема 2. Семантичне ядро
Тема 3. Внутрішня оптимізація контенту
Тема 4. Внутрішня структура посилань
Змістовий модуль 2. Зовнішня оптимізація веб-сайтів
Тема 5. Зовнішня оптимізація
Тема 6. Технічна оптимізація
Тема 7. Поведінкові фактори ранжування
Тема 8. Основи веб-аналітики
- Евдокимов Н.В. Основы контентной оптимизации. Эффективная Интернет-коммерция и продвижение сайтов в Интернет. – М.: ООО ""И.Д. Вильямс"", 2007. – 160 с.: ил .
- Клифтон Брайан. Google Analytics: профессиональный анализ посещаемости веб-сайтов.: Пер. сангл. –М .: ООО ""И.Д.Вильямс"", 2009. – 400с.: ил. – Парал. тит. англ.
- Дмитрий Мелихов, Игорь Сарматов Веб-аналитика: шаг к совершенству. – Киев 2010. – 112 с.
- Дмитрий Мелихов, Игорь Сарматов Анализ сайта: Справочник веб - аналитика. – Киев 2011. – 68 с.
- Джерри Ледфорд, Мэри Тайлер Google Analytics 2.0 Анализ веб-сайтов. – Google. – 281 с.